Hei,

 

Kotiseutukauppa on avattu. Nyt edessä on se suurin haaste: miten saada kauppapaikalle nopeasti riittävästi hyviä yrityksiä / toimittajia / kauppiaita / myyjiä mukaan, jotta Kotiseutukauppa olisi uskottava ja sen mainostamisen ja markkinoinnin voisi aloittaa.

 

Uskon konseptiimme ja siihen, että idea on edelleen myytävissä suomalaisille yrityksille. Mukaan liittyminen on kuitenkin ilmaista, joten myyjille mukaan liittyminen on aina riskitön mahdollisuus lisämyynnille. Suomesta löytyy paljon yrityksiä, joiden ei edes kannata perustaa omaa verkkokauppaa ja yrittää saada sille riittävästi näkyvyyttä. Parempi tapa on olla erottuvilla tuotteilla mukana helpommin löydettävissä olevalla, omien tuotteiden ideaan hyvin sopivalla markkinapaikalla - Kotiseutukaupassa tuo idea on lähellä eettisesti tuotetut tuotteet ja palvelut. Lähellä voi tarkoittaa myytävästä tuotteesta tai asiakkaasta riippuen Suomea tai tarkemmin rajattua kotiseutua. Kotiseutukaupassa tuotteita voi hakea myös kotiseuturajauksilla.

 

Kotiseutukaupan avaaminen ei suinkaan tarkoita, että kauppapaikka olisi vielä valmis. Sivuston jatkokehitykseen on jo paljon ideoita. Kerromme niistä tarkemmin myöhemmin. Tavoitteena on edelleen kehittää kotiseututeemaa ja tuoda sitä enemmän esille myös sivustolla vieraileville asiakkaille. Tutkimme myös, miten saisimme myyjien tuotteet “heijastettua” myyntiin myös heidän omille kotisivuilleen, jolloin sivulla vierailijat voisivat ostaa tuotteensa suoraan sieltä. Tarjoamme myyjille siis kauppapaikan lisäksi samaan hintaan (ilmaiseksi!) myös omaa verkkokauppaa.

 

Kirjoitan tätä me-muodossa. Meillä tarkoitan itseäni ja RockIT Oy -yritystäni, sekä yhteistyökumppaniani Pekka Karvosta ja hänen Qumos Oy -yritystään. Ideoimme ja kehitämme konseptia yhdessä, mutta heti kun eteen tulee syvemmälle tekniseen toteutukseen liittyviä kysymyksiä, heitän palloa Pekan suuntaan. Itse tulen ottamaan enemmän vastuuta kauppiaiden ja tuotteiden etsimisestä sekä Kotiseutukaupan markkinoinnista.

 

Tervetuloa sivustolle!

Mikko